Och lite annat också.

12 april 2010

Borlänge

Ja i helgen har jag då varit i Borlänge. Och jag måste ju bara säga att jag älskar staden, eller folket i den åtminstone.

Kom i alla fall dit vid två i fredags.
Fredagen bestod av: Handling, matlagning, alkoholförtäring och krogbesök.
Krogbesöket var allt himla trevligt! Det kastades dart, eller jag kollade på för allas säkerhet, och pratades och flörtades lite. Mycket trevligt med andra ord.

Lördagen börjades ganska tidigt ändå, med tanke på tiden vi kom i säng och alkoholförtäringen. Vi åt frukost och tog en sväng till Kupolen. Sedan så åkte vi till Leksand för Hannas farmor fyllde 80 år, så vi åkte hem till henne och åt kallskuret och tårta med PROarna.
Sedan tog vi en snabbvesit hem till hennes föräldrar (och bror). För att sedan styra mot nästa kalas. I Mockfjärd.
Jonnys (Hannas pojkvän) syster fyllde 13. Där åt vi glass, grädde och maränger. Väldigt gott.
Men så blev klockan ganska mycket så vi åkte tillbaka till Borlänge, skulle ju laga värsta middagen ju.
Så vi började med middagen och det tog ju ett tag. Så vi korkade upp, för det skulle ju supas lite, och åt gott osv.
Sedan drack vi en hel del hemma hos Hanna och Jonny och så hade deras kompis också kommit dit också.
Sedan kom det och gick några med.
Senare så skulle vi ta bussen in, som vi missade (självklart), till stan för att kroga lite till. Först gick vi in på ett ställe, men Hanna och jag tyckte inte att det var så vidare roligt. Så vi gick till samma ställe som i fredags. Och här är minnet lite suddigt.
Kvällen slutade i alla fall med att Hanna och jag (läs jag) låg under täcket och pratade tills vi i princip somnade då fick jag lov att förflytta mig till min egen säng.

På Söndagen vaknade jag av att solen lyste i mina ögon och jag blev överlycklig tills jag upptäckte att kl bara var halv sju. Jag vet inte vad klockan var när vi somnade, men så tidigt var det ju inte. Så jag somnade om och vaknade igen vid 9-10 och mådde otroligt bra med tanke på kvällen innan.
Vi var faktiskt 3 av 4 som inte var alls bakis och alla hade fått sin del av alkoholen så att säga.
Men Hanna och jag tyckte att en solig söndag skulle det bakas så vi bakade och solade på deras balkong om vart annat hela dagen.
Hör och häpna: jag fick färg!! Nu syns den inte, men den fanns där.
Klockan var väl närmare sju när i tyckte att det blev lite för kyligt att sitta i linne ute. Vi beställde Pizza och kollade på Vanity Fair, som var en mycket mysko film.

Idag så har vi inte gjort så mycket, jag packade allt och så. Sedan pantade vi massa burkar och köpte lite godis på maxi och sedan tog vi driven på donkan och köpte mat. Sedan satte vi oss på en stenmur och hade lite picknick med bra musik.
Sedan skulle Hanna iväg och jobba och jag skulle åka hem.
Så var den sagan slut!

När jag kom hem så köpte pappa och jag färg till min cykel så jag har tvättat den och haft på någon konstig färg på all rost och imorgon ska den målas.

Hängde alla med?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar