Och lite annat också.

11 oktober 2009

It's in the water baby, it's in the pills that bring you down

Lyssnar på Placebo och beklagar mig över att jag inte ska se dem live i November. Det är lite synd faktiskt.

Idag har varit den värsta slappdagen någonsin.
Vaknade vid halv tio, satte på tv:n och kikade lite på datorn. Men tröttnade så jag satte på en Muse spellista och började läsa.
Först läste jag ut en påbörjad bok med ca 60 sidor kvar, sedan läste jag ut ännu en påbörjad bok med ungefär 20 sidor kvar. Sen började jag på en helt ny bok och har nu läst 165 sidor i den.
Jag låg i sängen och läste från ca tio till fyra. Med lite små pauser och så.
Jag fattar inte att jag inte dog av uttråkning.
Jag tror att det beror på att jag inte hinner ta det lugnt under veckan så jag tar allt till helgen istället.

Hur ska det gå nästa helg? Jag slutar åtta på fredag kväll och åker vid nio på lördag morgon till Göteborg. Och kommer hem söndag kväll och börjar tidigt på måndag morgon. Jag kommer helt klart dö.

Men jag är ju iallafall inte sugen på att gå upp till jobbet imorgon. Jobbigt! Jag vill bara sova ut och slippa allt. Jag orkar verkligen inte. Även fast jag får pengar.
Ny del i utbildningen är det också. Samtalsteknik, det ska vi ha hela dagen imorgon. Och på tisdag blir det merförsäljning (vad nu det är?) Och på onsdag är det dagen-D. Fan, den kommer så snart.

Hur som helst så känns inte ögat så mycket längre och jag är knappt blå längre, det är bra. Men så fort jag råkar blunda lite hårt eller kommer emot så känns det som om jag ska svimma och allt börjar snurra och ont som fan gör det. Men det går över.
Med lite smink så är det ingen som ser imorgon. Bra!

Nu ska jag nog snart lägga mig till rätta i sängen och plocka upp boken igen och läsa mig till sömns, i tid. Skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar