Och lite annat också.

10 oktober 2009

Sömn, jag behöver sömn.

Jag satt och raderade sms förut. Och blev ledsen. Trodde att det var över med det där nu. Hmm, knepigt att jag inte släpper det. För jag vill släppa det, det vill jag verkligen.

Jag tänkte att jag skulle börja leva ett bekymmersfritt liv. Är det någon som kan ge mig tips på hur man gör? För jag klarar verkligen inte av det.
Allt jag gör är att se tillbaka och fundera och ångra. Vad får jag ut av det? Inte ett skit. Varför inte se frammåt? Och framförallt varför inte sluta ångra saker. Det spelar ju ingen roll nu, jag kommer aldrig kunna göra det på ett annat sätt. Vad som är gjort är gjort. Jag måste finna mig i det. Jag kan ju inte sitta och tänka: "Vad hade hänt om jag hade gjort så?" För jag kommer aldrig få svar på det.

Konstigt nog ser jag fram emot jobbet på måndag. Hur kan jag? Jag orkar ju inte. Den här veckan har varit den jobbigaste på så länge. Jobbigare än de där jobbiga veckorna för ett tag sen.
Och nu längtar jag dit?
Kan det ha att göra med att det finns så mycket att se på? Kan nog vara så. Jag kan skita i jobbet, men jag sitter gärna där och spanar lite. Finns nästan alltid något trevligt inom synhåll.
Kan också vara så att jag vet att i November så trillar min lön in. Jag kommer alltså få pengar. Det gillar jag verkligen.
När jag vaknar imorgon kommer jag inte se fram emot jobbet längre. Och slutet på veckan jobbar jag till 20.00, fan vad jobbigt.

Får ta och sova nu, och sova länge så jag har sömn nog till hela veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar