Och lite annat också.

28 augusti 2009

Sysselsättning

Jag har börjat sysselsätta mina fingrar nu, annars kryper jag väl ur skinnet.
Jag har börjat sticka!! Det ska bli någon slags krage/halsduk när den är färdig, får väl se hur det går... Kommer säkert gå bra eftersom det är så enkelt det kan bli.

Imorgon ska jag också sysselsätta mig lite tänkte jag. Ska köra lite bil, klippa lite gräs och kanske hitta lite andra sysslor ute, om vädret tillåter förstås...

Min och Sofies konversation på msn piggade verkligen upp mig! Härligt att få vara lite glad igen. Och hon fick mig också att tänka lite (som om jag inte gjort det den senaste tiden?). Hon fick mig att tänka om. Vänta lite, se vad som händer. Kanske är det tid som behövs helt enkelt.
Då är det ju bra att jag åker bort några dagar på söndag.

Jag och mamma ska med farmor och farfar först till Göteborg och hälsa på syrran lite, var ju sååå längesedan jag var där, sedan till Ullared och världensbästa Ge-Kås och sist Kinna och en underbar tygaffär.
Detta innebär ju dock att jag kommer bli betydligt fattigare än vad jag är nu, och nu är jag i stort sett pank så vi får se hur det problemet löser sig.
Men det ska bli skönt, komma bort lite från allt. Kanske kan ge mig lite distans från allting som har hänt också.

Finally! Det kretsar något gladare tankar i mitt huvud. Jag känner på mig att det kommer att lösa sig, på ett sätt eller ett annat. Jag får helt enkelt acceptera utgången vilken den nu är.

Idag har jag också bestämt att jag ska sova tidigt, detta kommer säkert inte att fungera men det är värt ett försök.

NattiNatti! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar