Och lite annat också.

29 augusti 2009

Sjuk, men inte svininfluensan?

Hmm, jag har gått och blivit sjuk igen... Eller mer sjuk kanske jag ska säga, för det var ju några år sedan jag var frisk.
Vaknade flertalet gånger av att jag inte kunde andas alls genom näsan och att jag hade torkat ut munnen, härligt det!
Och nu mår jag alltså inte så bra igen. Mina bihålor är lite för små känns det som, tror snart att huvudet sprängs. Det är inget vidare. Samt att jag knappt kan andas och att min hals typ dödar mig. Men det är ju inget ovanligt tillstånd för mig, jag är van.
Senast häromdagen diskuterade jag sjukdommar och kom då fram till att det finns inget bra med dem. Jag fick ge upp mitt argument: "Men det är bra, för då kan man ha bortförklaringar till saker man inte vill göra". Men nu känner jag att jag skulle hållit fast vid det för jag tänker så här: Gud vad skönt att jag kan skylla på att jag är sjuk när folk frågar hur jag mår och så behöver jag inte ha dåligt samvete för att jag inte orkar göra något.

Men hur som helst så finns det ju en gräns. Ska se till att inte insjukna i grisflunsan. Trots min stora rädsla för nålar och sprutor så får det lov att bli en vaccination framöver, risken att jag får influensan med mitt immunförsvar är ju ganska så stor.
Och att ligga hemma med influensa är jag faktiskt inte så sugen på.


Idag var jag duktig och var ute och körde. Jag blir inte lika nervös när jag möter andra bilar längre, förutom när de kör på min körbana. Pappa sa att det var hans problem, men det var ju snarare mitt eftersom jag inte hade någonstans att köra då. Aja, jag överlevde även den persen.

Nu ska jag nog fördriva min tid med att se på film och slappa och skylla på att jag faktiskt är sjuk!
;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar