Och lite annat också.

25 april 2011

Nu är jag tillbaka i skånelandet efter en lång, varm och mysig helg hemma i skogen.
Jag har spenderat hela dagarna utomhus.I lördags blev det ju en del inomhus, med massa matlagning och så, och sedan var vi ju på altanen hela dagen, och den är ju fortfarande "instängd". Vi har suttit ute länge varje kväll och grillat och pratat. Det har varit som sommar.

I torsdags så var jag ute och krattade grenar, blåste löv (helt i onödan för pappa tog fram gräsklipparen) klippte gräset, busade med katterna, solade och mest gick omkring och njöt av livet. Sedan handlade vi på nyöppnade maxi, vi och resten av stan.
På kvällen fick jag grillat. Lyckliga jag!
Sedan kom kusinen och hämtade mig, så körde vi runt lite (hon har ju precis tagit körkort). Så åkte vi hem till henne och åt kex och ost.

I fredags var vi ju på motorcykel-premiären. Det var tydligen inte rekord, men ca 1500 motorcyklar är inte så lite det heller. Det var strålande sol och vi satt i gräset och titta på alla fina åk.
Sedan åkte vi hem och fortsatte vara ute i solen. Då gjorde jag nog inget vettigt, men somnade i en stol i solen. Så sköönt!
På kvällen kom Emma och John, vi grillade igen. På beställning av mig och Emma.
Emma blev riktigt sjuk också, så hon kunde ju varken äta eller röra sig.

I Lördags så var det ju påskafton. Vi bjöd hem lite släkt. Inte så många men. Vi åt massa mat och jag bakade som vanligt efterrätten. Jag och Josefine passade på att sova middag bredvid varandra en stund.
Sedan blev det helt plötsligt kväll. Vid nio tyckte jag det blev för kallt för att sitta ute.
När pappa och John väl upptäckte att det inte var särskilt varmt gick de också in, och vi såg på Harry Potter.

Sedan igår så fick jag en snabbkurs i instrumentet som pappa använder, och som förhoppningsvis jag också får använda i sommar. Så jag gick omkring och mätte och grejade på gården.
Sedan tog vi en tur med bilen, till Marieberg och skärgården. Tog årets första mjukglass intill Picassostatyn och den nästan spegelblanka vänern.
Efter det åkte Emma och John tillbaka till Göteborg, i Johns mycket gula och nytvättade bil.
Mamma och jag spelade bingolotto igår och mamma vann faktiskt en ny lott, det ni!

Idag har jag varit ute och solat, lekt lite extra med katterna och packat. Sedan vid ett åkte jag och mamma till maxi och sedan till stationen.
Jag påbörjade min svettiga resa hem. Utan bekymmer.

Nu är jag hemma, ska snart lägga mig i min sköna säng och sova ett slag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar