Och lite annat också.

07 mars 2011

Idag började vi med projektet i VA. Vi blev indelade i grupper, med tanken bakom att det skulle finnas någon erfaren med i varje grupp och att gruppen skulle fungera ihop. På vissa håll gick det bättre än på andra. Men jag ska inte klaga i alla fall.
Vi var riktigt flitiga tycker jag och kom i gång ganska så bra. Trots bristande ritningar och halvtaskiga handlingar.
Alltså jag måste bara uttrycka lite hat mot människan som gjorde ritningarna. Jättebra att den var färgad, men kunde man inte då ändrat färgerna mellan befintliga, nya och ledningar som ska tas bort? Alla ser ju precis likadana ut. Halva dagen gick åt att försöka komma på var vi skulle lägga ledningarna.

När jag kom hem så kunde jag inte motstå soffan, så jag tittade på tv en stund. Sedan kände jag att allt skolarbete bara skrek på mig.
Så jag var lite flitig och tog mig genom en bit till i boken om företagsekonomi, och några mattetal till. Men seriöst, de "enkla andragradsekvationerna" var då inte särskilt enkla.
Det var i princip var annan fel. Härligt det?

Man kan väl säga att jag tappade intresset efter det. Så nu har jag städat lite så det ser fint ut igen.

Jag var faktiskt ganska nöjd med mig själv så jag satte på lite musik, tog fram en bok och satte mig i min "farmorhörna" och njöt lite.


Såhär fint sken solen på min uggla idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar