Och lite annat också.

23 november 2010

slask, slask, slask

Här nere finns det inte riktig snö. När det "snöar" så är det regn i en mer fast form. Inte okej att kalla det för snö!
Det blir vitt på marken, men det är blötare än snö.
Märk mina ord, detta är inte snö. De som bara har sett detta och inget annat bör boka sig en liten tur och bege sig en bit norrut.

Måste också säga att jag är irriterad på en massa annat också. Bla detta:
Idag vid frukost (alltså första rasten) så säger PC (plats chefen) Nej ska vi ta och stänga för dagen? Svaret på den frågan borde ha varit: Ja tack!! För vädret var sjukt dåligt, slaskade och hade sig som satan. Nej då säger alla att det är ingen fara vi kör på. Konstigt.
Sedan vid lunch så frågar han om vi har något att göra, alltså jag och utsättaren som jag går med. Då svarar utsättaren att ja vi skulle mäta in de kablar och sånt som de lagt idag.
Bra, säger PC och sedan säger han också att utsättaren kan skicka hem mig när han inte behöver mig mer.
Här kan jag ju säga att mäta in kablarna det gör utsättaren själv.
Men tror ni jag fick åka hem? Neeeeejdå. Jag fick stå ute och TITTA PÅ när han trycker på några knappar (som jag inte ser och därför inte får någon nytta av) och går lite fram och tillbaka i gropen.
Förstår ni hur arg jag var? Jag gjorde ju ingenting, och helt tydligt så behövde han inte min hjälp. Men tro fan att jag fick stå där och frysa fingrarna av mig.


Nej jag behöver få något bra att tänka på för att glömma all ilska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar