Och lite annat också.

12 oktober 2010

Lite text

Har varit hemma i skogen i helgen. Gud vad skönt det var, och gud vad jobbigt det var att åka tillbaka hit igen.
Saknar liksom allt som finns där. Vill ni höra något konstigt? Jag saknar kylan och den riktiga hösten som redan har greppet där uppe. Där är det kallt på morgonen och det är fortfarande lite kyligt på dagen, precis så där som det ska vara.
Och alla färger, helt otroligt vilken skillnad det är mot här nere. Visst, här har löven fått färg också, men det är som en explosion av färger i Värmland. Himla vackert.

I Lördags firade vi bästaste Jennie som fyllde år i tisdags. Vi hade gôr mysigt, som man säger.
Jennie hade fixat så fint så, och kramade ihjäl mig när jag träffade henne. Vi fick massa god mat, och Malin hade bakat vackra små bakverk och Martina var Martina och jag var lycklig, väldigt lycklig.

Annars så slappade jag mest i helgen, pluggade lite också, men väldigt lite.

Idag hade vi sista datalektionen innan tentan. Vi får väl se hur detta kommer gå.
Vi hade också sista ritningsläralektionen innan tentan (som vi har samma dag som ovanstående tenta) och det gick väl inte så bra. Vi hade provtenta, och jag fick med mycket, mycket små marginaler och lite hjälp godkänt.
Jaja, jag kanske kan mer till nästa tisdag.


Jag måste bara klämma in lite jobbigt också:
Jag har kommit fram till att jag inte trivs alls här. Lägenheten är ungefär så fin som jag kan önska och jag älskar den. Den är väl nästintill perfekt.
Men staden, och byn, faller mig inte i smaken, alls.
Utbildningen är svår och faktiskt inte så rolig.
Jag känner att jag inte hänger med det minsta, det är liksom för tufft och jag har gått och blivit den som inte bryr sig om arbeten och sånt. När har jag någonsin varit den människan?

Det gör liksom ont i mig, nästan hela tiden.

Hoppas att detta är en dum fas (jag brukar ju ha sådana), att jag kommer över detta snarast. För ska det fortsätta såhär så vet jag inte vad jag ska göra faktiskt.

Håkan bättrar ju faktiskt lite. Med rätt låtar kan jag faktiskt inte motstå att le och dansa lite för mig själv.
Han är bra han. Mr Hellström.

(btw så släpper han nytt album imorgon, jag tror det faller mig i smaken)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar