Och lite annat också.

30 mars 2010

Idag

Här händer det inte mycket.
Mamma är sjuk och kan verkligen inte prata, det kommer knappt ett ljud från henne. Inte ens en viskning.
Pappa börjar också bli sjuk, så kanske är det min tur till helgen?

Nej det hoppas jag verkligen inte!

Idag bestämde jag att jag skulle ut på promenad. De senaste gångerna har jag gått längs bjurtjärnsvägen, lite längre varje gång.
Idag bestämde jag mig för att gå till vilången. En liten "sjö", där när vi var små åkte skridskor på vintern och badade på sommaren.
Men när jag hade gått i 45 min så tyckte jag att det var bäst att vända, jag var ju tvungen att gå hem också.

Sedan när jag kom hem så frågade jag pappa, han sa att det var långt dit. Så jag var tvungen att kolla upp det:

Typ såhär är det: Jag gick hemifrån till en busshållsplats som hette noret, dit är det på en höft 3km. (De två första prickarna)


Den tredje pricken är vilången, dit var det ca 5 km, på en höft. Så det hade blivit en mil. Det kunde jag ha klarat.
Men det jag gick idag tog ca 1,5h.

Till sommaren måste jag cykla dit och bada i alla fall.

Intressant va?

1 kommentar:

  1. Jaa visst är den söt? :D Ellos kommer den ifrån iaf! :)

    Yes det går så bra så här i grannlandet, jobbet är sjukt mycket roligare än transcom! ;) Hoppas allt är bra med dig? :)

    SvaraRadera