Och lite annat också.

18 november 2009

Härlig dag!

Dagen idag har varit en bra dag. Vaknade alldelles för tidigt och hörde hur hemskt vädret var ute.
Suckade och vred mig för att somna om igen.
Vaknade sedan vid rätt tid för att återigen höra och även denna gången se hur hemskt vädret ute var.
Men sedan så hände något. Det blev klarblå himmel! Hör och häpna!
Solen sken och jag var glad.
Då åkte jag till Karlstad.

Martina var lite seg, tog någon buss som tog väldigt lång tid. Så jag satt på torget i 40 min för att se hur vädret blev sämre och sämre.
Under min tid på torget hann jag även fundera över diverse saker. Jag hann även se diverse saker.

En sak jag såg gjorde mig arg, ganska mycket arg faktiskt.
ÄR jag extremt olik mig i rött hår? ÄR jag extremt osynlig när jag sitter där mitt på torget mitt på en bänk av sten? ÄR jag svår att se när man går i princip rakt mot mig, två gånger?
Ja tydligen så är det väl så. Eller? Var det någon som var lite för feg för att möta mig?
Jag hoppas han kände hur min mördarblick borrade in sig i honom. Hoppas han kände hatet som den utstrålade. Kanske var det därför jag helt plötsligt blev osynlig. HA!

Men sedan förändrades mitt humör.

Martina och jag fick sällskap av Malin på en fika. Det var en mycket god fika, kanske lite för mycket av det goda tillochmed.
Jag drack varm choklad med grädde, marshmallows och chokladsås. Den smakade så mycket choklad att jag blev lite vimmelkantig.
Sedan till den åt jag en mudcake, kladdig chokladkaka med grädde och marshmallows.
Det var otroligt vad gott det var.
Sedan fick jag även smaka på Martinas chai latte. Smaken av jul!

Sedan inhandlades kappa, leggins och söt hårdekoration.

Summa summarum (som min gamla lärare sa jämt och ständigt) det har varit en bra dag, en bra ledig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar