Och lite annat också.

20 oktober 2009

zombie...

...är både namnet på en bra låt och på mitt tillstånd jag varit i idag.
Det hela började igår kväll när jag kände en halsont komma krypande. Bestämde mig då för att bota den med varm choklad och sömn.
Detta fungerade inte så bra. Vaknade någon gång igår kväll/natt av ett himla jobbigt hostanfall där jag trodde att jag skulle hosta upp lungorna. Hur detta artade sig minns jag inte då jag somnade om himla fort igen.
Men imorse då, när jag vaknade så var jag alltså en zombie. Någon elak människa hade stoppat ner två tennisbollar i min hals och satt på en knapp som innebar att jag hostade var och varannan minut. Min kropp var som en stor geléklump som rörde sig i slowmotion och min hjärna var (kanske som den brukar) helt veck!
Jag hade alltså inte så mycket att välja på än att gå tillbaka till sängen och ta en dags vila.
Sov extremt länge (vaknade dock vid åtta och sjukanmälde mig, och förlorade massa pengar) och när jag väl vaknade till så orkade jag inte göra någonting alls. Så jag blev kvar i sängen med en bok hela dagen.
Framåt eftermiddagen bestämde jag att jag skulle köra igång en tvättmaskin, det var så slitigt så jag var tvungen att gå och lägga mig direkt efter det.
Så fort jag försökte mig på att göra något så har jag fallit in i zombie tillståndet igen.
Nu är jag bättre och tennisbollarna är inga tennisbollar längre, de är snarare pingisbollar nu och imorgon förhoppningsvis något ännu mindre (någon som vet en boll som är mindre än en pingisboll?)

Men nu när klockan närmar sig halv nio, efter en otroligt slitig dag i sängen så tror jag snart att jag ska försöka mig på att sova. För att vara på den säkra sidan, jag vill ju orka jobba imorgon. Kan inte vara bra att missa två traniee dagar i rad, jag ryser bara på tanken. Hur ska jag kunna sätta mig själv i telefonen i slutet på nästa vecka i såfall?

Hmm, kanske ska jag testa det där med varm choklad igen. Kanske fungerar bättre ikväll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar