Och lite annat också.

23 oktober 2009

Det här med att vara sjuk

Jag förstår inte på min kropp. Det är något fel, ett stort fel dessutom (inte för att det är en nyhet).
Gick till jobbet i onsdags, det var tydligen ingen bra idé. Eftersom jag nu sitter här hemma idag, fredag, och fortfarande är sjuk. Men det jag inte fattar är vad jag är för sjuk. För jag är inte förkyld, det är något annat. Min kropp är fortfarande som den där geléklumpen. Jag hostar, men inte hela tiden utan bara när jag gör något. Så fort jag försöker mig på något slutar det med en hostattack där jag är helt säker på att jag har hostat sönder något i mig. Skumt.

Imorgon bär det av till Stockholm och ikväll till Karlstad (äntligen).

Fick mig lite av en besvikelse förut, men sånt är livet, bara att ta nya tag, leta efter något annat att spana på då. (tre kommatecken i en mening, är det bra?) Kanske har jag ett nytt mål redan?
Det får jag se fram emot på måndag när jag ska till jobbet då. (för jag ska fan i mig vara frisk då)

Nu: åter till vilandet!

2 kommentarer:

  1. Jag måste tyvärr säga dig lilla Sofia att du verkar ha ganska mycket influensasymptom. Då vill inte kroppen samarbeta överhuvudtaget.. :/
    Men det är nog inte grisflunsan.. det finns ju faktiskt andra influensor förutom den också ^^
    Krya krya! <3

    SvaraRadera
  2. Oj detta lät allvarligt. :o
    Nej, någon grisflunsa har jag inte, då hade jag aldrig orkat med gårdagen ;)
    Men jag kanske ska ta och kolla upp detta mystiska som har tagit kontrollen över min kropp :) Tack <33

    SvaraRadera