Och lite annat också.

18 oktober 2009

Hemma...

Har varit i Göteborg i helgen, det har varit härligt. Har turistas oss lite. Det var jag, min syster, min mamma, mina två mostrar, mina två kusiner och Pia (inte släkting). Vi var alltså ett litet gäng.
Jag kom ju dit igår, eftersom jag jobbade sent i fredags hann jag inte med det tåget de andra åkte med.
När jag kom dit så var det en paddan-tur först på schemat. Jag har ju aldrig åkt paddan förut så jag tyckte det var roligt. Fast det blåste lite kallt ute i hamnen.
Sen åt vi lite mat inne i Saluhallen för att sedan gå till Röhsska muséet och kolla lite. Det var intressant, särskilt utställningen med design genom tiderna. Men även den utställningen med Voukko Eskolin-Nurmesniemi, och det lilla med Coco Chanel.
Sedan på kvällen så var det lite mat på resturangen Lilla London och sedan var det helgens höjdpunkt (inte för mig kanske) Ladies Night. Det var väl kanske inte så mycket att hänga i granen men ändå.

När vi kom hem därifrån runt tolv någongång var jag så otroligt trött så jag la lakanet i Emmas soffa och tog på mig pjamasen och en tröja (jag orkade inte hämta täcket och ville inte frysa) och la mig ner och somnade på en gång. Jag har ett vagt minne av att mamma la en filt över mig, men det är allt.

Sedan, idag, så var det picknick. Denna tog plats på Ramberget, mycket fint! Vi tog oss dit upp till fots och var då värda varm choklad och smörgås när vi väl var uppe. Där satt vi och studerade Göteborg uppifrån. Det var mycket mysigt.
Efter picknicken gick vi hem igen och då la jag mig återigen i soffan och somnade på en gång och sov i nästan en timme, tills vi skulle gå för att hinna med tåget.

Jag är så otroligt trött så det finns inte. Jag sover ändå inte så lite som man kan tro. Men tydligen sover jag FÖR lite. Kanske ska ta itu med det nu då?

En arbetsvecka till, orkar jag det? kommer jag stå ut? Hmm, bara ett sätt att få reda på det.

Önska mig lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar