Och lite annat också.

20 september 2009

Let me hold it close and keep it here with me

Igår blev rörigt. Men det var mysigt ändå!
Jag åkte i alla fall till karlstad på utsatt tid. Så långt var allt bra. Sedan så kommer Malin och möter mig på torget och sedan började det röriga dyka upp.
Jennie var hos en klasskompis och skulle inte in till stan förrän de skulle gå ut, typ vid 22 och jag och Malin satt då på stan kl halv åtta.
Så vi vandrade runt där ett tag. Kollade på folk, mycket underhållande. Malin köpte sig lite mat på Sibylla, vi hade undersökt matpriser på alla ställen i kunde hitta och det var billigast. Sedan så köpte vi chips, för det var ju planen hela tiden. Satt och tryckte i oss dem på stan en stund. Sedan kom Malin på en ny idé: Vi skulle gå hem till Samuel för att se på film där eftersom vi inte skulle hinna hem till henne innan jag var tvungen att åka till bussen.
Så då bestämde vi att vi skulle ta en cider att skölja ned chipsen med. Så vi gick till Score en snabbsväng, där spelade dom väldigt dålig musik. (För vi kunde inte gå hem till Samuel på en gång eftersom han jobbade)
Så när klockan var typ kvart i tio hoppade vi på bussen, som tur var stod och väntade på oss, mot orrholmen.
Vi köpte en dricka och sedan satte vi oss och väntade på att Samuel skulle komma hem. Det var mysigt, men lite kallt.
Sen så när Samuel väl hade kommit och vi skulle börja se på film så dök ett nytt problem upp: Vad ska vi se?
Malin skulle få den äran att bestämma eftersom hon inte har riktigt samma filmsmak som jag och Samuel. Det blev Tropic Thunder.
Jennie höll på och rännde runt på stan och kom inte till Samuel förrän vid halv tolv. Och Jag var tvungen att gå vid kvart i. Så när jag gick då följde Jennie med, hon ville inte att jag skulle gå själv till bussen och väl var det med tanke på vad för folk vi mötte.
Sedan hoppade jag på bussen som var överbefolkad av 30+ kvinnor som hade varit på Ladies Night. Jag sov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar