Och lite annat också.

23 augusti 2009

Förvirringen är stor

Jaha, och då var man tillbaka i träsket igen då... Kan det aldrig vara bra någon gång eller?
Men såhär blir det när oväntade saker bara dyker upp, verkligen oväntade. Samtidigt som andra saker händer och får mig att börja tänka om. Och jag vet att det låter förvirrande, och det kan jag lova er att det är.
Men seriöst, jag hade sagt till mig själv att inte hamna i samma sits som sist, där det tog mig minst ett år att inse hur dåligt det var för mig.
Nu ser jag det, små saker som antagligen bara blir större och värre. Små saker som jag bara hatar. Små saker.

Kanske ska man ta sig ut?

Men förutom den lilla förvirringen och alla dessa funderingar så har helgen varit bra.
Firade ju mina pinglor som hade fyllt år, kvällen spenderades visserligen bara på en och samma stol, men den stolen var den bästa platsen den kvällen, helt klart.
Trots att jag bara satt på den där stolen så hände det en hel del saker. Vissa underbara, andra något mindre underbara.
Är det här förvirringen kommer in igen tro? Skulle tro det.
Det var åtminstonde här mina funderingar började, och de är långt ifrån avslutade. Kommer förfölja mig tills jag fattar ett beslut som jag inte vill eller ens tror att jag kan ta.
Jobbigt livet ska vara hela tiden då!

Funderingarna forsatte då på lördag och kanske var jag inte den bästa att umgås med, eller hur Martina?
Men till kvällen blev det god mat och väldigt trevligt sällskap. Malin du kan verkligen förändra humöret på folk.

Och nu sitter jag här och kl är 15:40 och mina funderingar täcker nog alla tankar som virrvlar i mitt huvud.

Förfarande måste ett beslut tas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar