Och lite annat också.

16 januari 2012

Migrän, migrän, migrän. Låter kul va?

Gick och la mig igår med världens huvudvärk, och måste ha misslyckats totalt med att sätta klockan.
För klockan halv nio ringer Helen och väcker mig "Är du sjuk ska inte du till skolan idag?"

Så jag gick upp och stressade som fan, och huvudvärken kom tillbaka med besked.
Men jag gick till skolan, för att vi började ju monsterkursen Betong klass II idag.

Det är verkligen en monsterkurs. Svårt och invecklat och bara jobbigt. Men ändå intressant. Hoppas jag tar mig genom tentan nästa fredag. Som är så fint upplagd: 1 timme utan hjälpmedel på morgonen. Lång rast. 4 timmar med hjälpmedel på eftermiddagen. Fattar ni?

Jag kommer dö lite. Som tur står inget certifikat på spel för mig, men inte mindre godkänt på kursen. Och jag tillåter inte mig själv att gå ut med i på en kurs.

Så det blir hårt pluggande de kommande två veckorna för att klara detta, samtidigt som jag måste jobba ordentligt på examensarbetet.

Så hör ni inget från mig under två veckor så har ni anledningen där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar