Och lite annat också.

11 januari 2012

Har precis varit på The girl with the dragon tattoo. Bra film, bra skådespel men värsta jobbigt med deras försök att härma svensk brytning. Det lät snarare som om de var från polen eller något. Det störde mig.
En annan sak som störde mig var vädret. Ena stunden massa snö, andra barmark, sedan snö osv. Det var lite väl ryckigt.

Förtexten eller introtexten (kommer inte ihåg vad det heter) var så jäkla snyggt gjort, men förstod inte riktigt mening med det. Men som sagt, så jäkla snyggt! 

(Och Rooney Mara är snygg. På ett icke-sexuellt sätt för alla som nu skulle tro att jag menade det)

Nu måste jag ju läsa böckerna och se de svenska filmerna innan nästa kommer ut. Det blir jobbigt, med tanke på allt annat jag ska läsa och se. Så det kanske inte hamnar högst upp på listan.



Gillade inte riktigt slutet heller. Säger jag som inte läst böckerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar