Och lite annat också.

22 januari 2012

Denna helgen har jag varit i Göteborg. I lördags var det nämligen överrasknings fest, eller baby shower, för min stor kusin som väntar sitt andra barn.
Det var riktigt roligt, detta har planerats länge och väl av hennes syster Ammiz. Jag skulle alltså stå för lite bakning, det är alltså det jag sysslat med i mina stora bekymmer sista tiden.
I alla fall, så gick Ammiz och Emma in och tvingade upp Terese på deras övervåning och vi andra gick in och började pynta och lägga upp mat, koka kaffe osv.

Hon förstod ju att det var något på gång, men hon visste ju inte vad och framförallt så visste hon inte vilka det var som var där.





Det var lite lekar och massa fika och sånt. Vi målade även på dregglisar som Emma och jag satt och sydde hela kvällen i fredags.
Vi klippte och klistrade bilder på hur vi trodde deras lilla nykomling kommer se ut, och så vidare.

Lagom till paket öppning kom Alexander och Pappa Martin hem, så Terese fick hjälp att öppna alla presenter.






Ammiz hade också gjort en liten piniata (kan inte stava det hur jag än gör) i form av ett ägg.







Det var hur som helst väldigt trevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar