Och lite annat också.

22 november 2011

De två senaste dagarna har vi haft kursen kvalitet och miljö. Det har varit ganska intressant, det är ju ämnen jag gillar. Men det är ganska så drygt att gå genom miljöbalken, att sitta och lyssna på någon som bara pratar och pratar. Och det är lite synd att läraren nästan försöker tvinga på oss hennes åsikter om miljön. Jag förstår vitsen med kursen och innehållet i den, kopplat till anläggning. Men när det går utanför det och börjar handla om oss som privatpersoner så blir jag lite sned. Inte för att jag inte håller med, eller tycker det är intressant och viktigt. Men det är inget som ska tas upp nu. Känns det som.
Fel tid och fel plats. 
Imorgon är sista dagen med detta, det blir teori på förmiddagen och tenta på eftermiddagen. Vi får väl se hur det går. 

Har försökt mig på att plugga på betongen också. Har inte lyckats läsa genom allt än. Det tar otroligt lång tid. Men jag måste verkligen jobba stenhårt med detta, snart tenta ju. Jag har nästan glömt bort hur jobbigt det var att plugga till Kristers tentor.

Det verkar också som om Polen-resan med klassen verkligen blir av. Ska bli jäkligt kul.

Hösten kommer väl snart övergå till vinter och det har gått fort. Bara för att jag har gjort massa roliga saker nu i höst. Och för att det inte har varit massa massa plugg.


Jag har ju i alla fall världens humörsvängningar. När jag började skriva var jag deppig och ledsen. Nu är jag glad och pepp på livet.


Jag bjuder på en gammal bild. På mig i min egensydda och assnygga klänning. Den var lite av en favorit, när jag kunde ha den.
Den gör mig också lite pepp på livet.




Nu ska jag sova och drömma söta drömmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar