Och lite annat också.

21 september 2011

Sitter och försöker komma på massa roligt att göra i höst. Har kikat på schemat ända fram till jul, det ser bra ut. Men vet också att examensarbetet kommer ta mycket fritid.

Melissa Horn har blivit min nya inspirationsmusik. Gör mig riktigt pepp på livet.



Idag har jag varit en riktig hemmafru. Städat och tvättat nästan hela dagen. Handlade gjorde jag med.
Och hör och häpna alla: jag har tvättat mina fönster. Något jag ALDRIG gör. Men tröttnat på fläckarna som blev kvar av medlet som den förra hyresgästen använde när han tvättade fönsterna.
Det blev ju betydligt renare, eftersom han helt klart inte kunde tvätta fönster. Ett under att jag sett ut överhuvudtaget. Och nu när mamma och pappa kommer hit så måste man ju göra lite fint.

Är helt sjukt glad över att få umgås hela familjen i helgen. Det känns så knepigt att bo så långt ifrån dom. Jag har ju bott i det fina röda huset hela mitt liv. Nu ska jag vara glad om jag får se det var tredje månad typ. Mycket konstigt.

Den 14:e oktober åker jag hem. Ska bli mycket, mycket bra. Men tyvärr så kommer nog inte Malin hem då.
Men för att se det från den ljusa sidan så får jag åka och hälsa på henne i Norrköping istället. (det är en av de saker jag kommit på som är roligt att göra i höst)

Får pressa syster på att åka till Tyskland också. Det skulle ju göra denna höst himla mycket bättre. Och så måste jag självklart åka till Göteborg lite mer. Det är nära och bra. (och billigt boende)

Åh. vad pepp jag är nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar