Och lite annat också.

30 augusti 2011

Imorgon har jag bestämt mig för att ta nya tag. Gå till skolan, helt utan huvudvärk. Ja, det har jag bestämt.
För att få detta att slå in ska jag strax gå och lägga mig. Behövs en hel natts sömn om det ska funka. Måste sluta vakna om nätterna också. Det tror jag är det värsta, att jag vaknar ett par gånger varje natt. Ofta bara någon timme efter jag somnat eller bara någon timma innan jag ska gå upp, om inte båda.

Hur som helst.

Igår pratade jag med mamma. Jag hade läst ordet bokmässa någonstans och det slog mig att det är snart. Så jag kikade på schemat och ringde mamma och sa att jag tänkte åka till Göteborg då. Det ville ju hon med, så det var bra. Men först måste jag ju höra med syster om jag får bo hos henne. Hörde förresten också att hon skaffat sig en spindel (alltså en som kommit utifrån som valde att bo hos henne) och om hon har tänkt att ha kvar den så får jag se mig omkring efter annat ställe att sova på.
Men jag har i alla fall tur den helgen, för har bara förmiddagslektion på fredagen och är lektionsfri på måndagen.

Det är ju mer lyckat än den helgen jag tänkt åka hem. Då går jag till fyra på fredagen och har förmiddagslektion på måndagen. Men måndagen tar jag i så fall ledigt, eftersom tentan redan är skriven och jag vet vad vi ska göra den lektionen så är det ju inga problem.

Nu helt plötsligt så skrev jag massa, det är fortfarande inte särskilt läsvärt men det har jag aldrig tänkt att det behöver vara heller.

Nu blir det sängen. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar