Och lite annat också.

16 juli 2011

Nu ni, ALLA läsare (ha ha) så närmar jag mig semestern med stormsteg. Bara tre arbetsdagar kvar. TRE!!

Förutom jobb blir det nog en del att göra i veckan. På måndag ska det planeras lite för resan till helgen.
På tisdag hoppas jag att jag får gå på bio med Malin, om hon kan alltså (jag har inte frågat än).
På onsdag ska jag till frisören och bli av med lite ruffs. På tiden. Får se hur jag ser ut efteråt, alltid lika spännande.
Men jag ska också packa och om det finns tid så hoppas jag på att jag får hälsa på kusin med familj som är här på besök.

På torsdag åker vi, och på söndag kommer vi hem.
Efter det är mitt schema öppet. Hoppas på stekande sol och tryckande värme så man kan åka till en strand och bara ligga där hela dagen. (Och sola bort min gräsliga bonnabränna jag fått eftersom jag har gått i linne och shorts på jobbet.)


Förövrigt har jag tagit plats vid symaskinen igen. Det är så skönt att få lite tid och inspiration till det. Har än så länge snott några av mammas gamla jeans och klippt av dom till shorts (utan symaskinen dock).
Sytt en långkjol som blev ful. Mamma ska försöka hjälpa mig att fixa den.
Snart sytt klart en bustier att ha under tunna skjortor.
Och så ska jag (om jag hittar tyg) sy en oversize myströja.



Jag har också bestämt vilken telefon jag ska ha, även fast det nog inte var någon fråga om det. Så fort jag får min lön så beställer jag den. Ska bli skönt att bli av med min gamla som har börjat krångla massa.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar