Och lite annat också.

15 maj 2011

Är hemma i skåne igen. Helgen har varit jättemysig, jag har tagit typ 200 kort på blommor. Spännande va?

Jag anlände i alla fall på torsdag eftermiddag, vi handlade lite, åt mat och sneglade på tv.

I fredags så åkte vi in till stan. Vi bestämde oss för att gå på Trädgårdsföreningen. Vi fick lite regn på oss och rymde in i Palmhuset och kikade på massa exotiska växter, och en liten missbildad fisk. Jag tyckte lite synd om den, som jag alltid gör när det är något sånt. Som i dag på tåget hem var det en geting, och jag tyckte så synd om den för att den blev tvungen att åka till Danmark medan alla kompisar var kvar hemma i Götet. Hoppas han hittar tillbaka.

Efter flera timmar i parken gick vi lite snabbt på stan. Sedan tog vi vagnen hem till Terese, där fanns även Ammiz och lillkillen Alexander som var så duktig och gick omkring, och visade sina tänder för kameran.

Där blev vi kvar ett tag, beställde hem lite mat och spelade lite Mario Kart på wii. Det var roligt, fast jag kan ju inte påstå att jag var så duktig.

På vägen hem, kom massa polisbilar och ett par ambulanser som skyndade sig och stannade några hållplatser bort, där någon hade blivit skjuten. Inget ovanligt i Göteborg direkt.

I går så åkte vi till Botaniska trädgården, vi hade himla tur med vädret och fick även se en kändis. (haha) Det var i alla fall Christer, och det är väl mer hans röst vi fick "se" vi blev så förvånade när han gick förbi och vi kände så väl igen rösten.
Jaja, det var bara en kul grej.
Inne i botaniska var vi i några timmar och gick omkring bland alla fina växter, vi blev otroligt möra i fötterna efter lite klättring i berg och några timmars promenad.

Efter det så gick vi till slottsskogen och åt "lunch". Svängde förbi nordstan där jag hittade en bikini och sedan till Hjalmar Brantingsplatsen för lite handling av mat.
Sedan tog vi bussen hem och gjorde bakadpotatis med massa olika röror.

Sedan slog vi oss ner framför tvn och tittade på eurovision, det var riktigt trevligt. Fastän vi hade svårt att förstå meningen med vissa bidrag.
Jag gillade Irland och Tysklands bidrag mest.

Idag så åkte mamma hem vid tio, så jag tog min resväska och gick på en liten promenad. Satt en stund vid hållplatsen centralstationen och kikade på folk. Gick sedan i nordstan för en liten runda, men höll mig borta från den klänningen som jag verkligen ville ha. Måste spara pengar, även fast det är svårt.
Sedan satte jag mig på tåget och några timmar senare anlände jag här.

Bilder lägger jag in sen om jag orkar, nu ska jag äta.



Credit till den som orkar läsa allt det här!

(P.s Jag ser numera ut som Johan T. Karlsson, fast med lite mer hår.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar