Och lite annat också.

16 januari 2011

Igår hade jag bestämt att jag skulle till förmedlingscentralen och leta en badrumsvåg bla. Så jag ger mig ut och upptäcker att det är helt omöjligt att ta sig fram, för tydligen hade det snöat en massa (när då?) och trottoarerna var täckta av snön som de hade plogat av vägen. Så det var enbart snövallar ute. Så jag ångrade mig och köpte lite mat istället.

Sedan så gav jag mig iväg till Malin, för lite matte och vin.
Vi fick faktiskt en hel del räknat, men har fortfarande typ 20-30 tal kvar så det ska jag roa mig med sen.
Efter vi räknat i några timmar tyckte vi att det fick vara nog, så vi hällde upp lite vin, tände lite ljus, pratade och lyssnade på musik istället. Sedan så tittade vi på Sverige mot slovakien, det var ganska kul faktiskt. Vi drack lite mer vin, och höjde musiken lite och fortsatte prata.
Sedan fick hon besök och efter en stund tyckte jag att jag hade fått i mig nog med vin och annat och begav mig hemåt igen.

Det var himla trevligt, vi får göra om det nästa gång vi måste räkna matte! :)


Idag ska jag som sagt roa mig med matten och läsa på om VA till morgondagens lektion. Jag är inte så där väldigt pepp måste jag säga. Men saker måste ju göras.

Jag var ute och gick en sväng förut. Fast "gå" är väl att ta i, jag var ute och halkade förut kanske jag ska säga. Fy satan vad halt det är, det är ren is. Jag hade lite problem helt ärligt.

Nu ska jag dricka lite juice och förbereda mig för matten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar