Och lite annat också.

30 oktober 2010

Första praktikveckan.

Det har varit en jobbig, men rolig och lärorik vecka.

Praktiken hos Svevia Perstorp började i måndags kl 06.30.
Det jobbigaste är att jag måste ta tåget o5.33 härifrån. Och det innebär att min klocka ringer vid ungefär halv fem. Det är tidigt, för alla som undrar.

Min första vecka har jag assisterat utsättaren och jag tycker det är skitkul faktiskt.
På arbetsplatsen finns det ungefär sju stycken, i torsdags kom två stycken till.
Man måste ju bara säga att det är liten av en bristvara på snygga killar. Är inte det typiskt? Men så är det iallafall.

Igår slutade jag tidigt, kl 1. Det var så otroligt skönt. Och jag hade tänkt att jag skulle städa och handla och fixa massa annat igår. Men jag låg i soffan hela kvällen, och eftermiddagen.

Så städningen sköt jag upp till idag. Men först så åkte jag in till stan och hem till Helen. Vi köpte lite fika, som vi aldrig åt, och handlade lite mat och åt och så. Det var riktigt trevligt.
Sedan körde hon hem mig och visade ett fint område där man kunde promenera och så. Ska kanske undersöka det någon dag.

Nu när jag har städat färdigt hade jag tänkt att jag skulle laga mat. Men det är ju lite väl jobbigt så jag stannar i denna stolen ett tag till.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar