Och lite annat också.

29 september 2010

Update från Hässle (som mina vänner säger)

Ja ni, här nere i skåneland händer inte så väldigt mycket.

I skolan kämpar vi på, även fast det ser lite små mörkt ut.
Det är ganska kul, vissa saker roligare än andra. Men gruppen är nice, och det är ju...nice.
Datan är inte så kul som man kan tänka sig, om man nu kan tänka sig att office programmen är roliga. Det är också office 2010, som jag inte kan ha på min dator. Dumma office.
Ritningslära är riktigt kul, men pilligt och lite små krångligt till och från.
Projektet är väl sådär, gruppen är som sagt nice, men själva uppgiften är dryg och komplicerad som attan. Men det är väl lärorikt antar jag.

Imorgon är sista dagen för veckan, gud så skönt. Men det känns som om det gått jävligt fort faktiskt. Det var ju nyss jag åkte till Göteborg ju. Positivitet är ju inte min starka sida, så alla som läser detta kan häpna över detta uttalande: Att jag tycker veckan gått fort!

På fredag drar jag tillbaka till Götet för att spendera även denna helgen där. Det bli lite firande av min kusin som snart fyller, samt lite mer shopping kanske och även en möjlig utgång fredag eller lördag. Bra helg med andra ord. (hoppas jag)


För alla som är fruktansvärt nyfikna, vilket ni inte är, så är detta vad vi jobbar med i skolan just nu:



Detta är en, enligt mig gräsligt ful, cirkulationsplats utanför Malmö. Det vi gör är att räkna ut hur mycket det kostar att bygga den. Det är pilligt och rörigt och jävligt mycket att tänka på.
Så nu vet ni det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar