Och lite annat också.

24 september 2010

På bussen, som egentligen ska vara ett tåg, mot Göteborg

Sitter på bussen, det är trångt och det är jobbigt. Men alla vet ju att SJ inte kan sköta tågtrafiken så bra.
Fast jag är inte så arg som många av mina medresenärer. Jag finner mig att det är som det är.
Tågsetet som jag skulle åka med behövdes för att undsätta passagerare som hade fastnat på spåret någonstans mellan Malmö-Stockholm. Jag tycker faktiskt att de behövde tåget mer än jag.
Fast å andra sidan så ska ju inte ett tåg gå sönder mitt på spåret, och sedan bli stånas där.

Jag ska i alla fall till Göteborg för att gå på bokmässan, shoppa och träffa mor och syster. Som jag saknar massa. Och så ska jag träffa Hanna en stund imorgon med, för hon är och hälsar på sin bror. Vilket sammanträffande!
Haha

Idag har vi gjort avvägning, och det var svinkallt ute. Första rundan gick dåligt, vi kom 2cm fel.
Andra rundan gick jättebra. Jag tog mina egna mått utan att lyssna på de andra och jag kom bara 4mm fel. Om jag är stolt? JA! haha.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar