Och lite annat också.

25 augusti 2010

Malmöfestivalen pt 3.

Nu är jag hemkommen från Malmöfestivalen. Ja det är ett jävla tjat på mig.

Jag åkte härifrån vid halv fem och bytte till tåg i Hässleholm.
Och på det tåget befann sig nog resten av skåne också.
Jag satt bredvid en kvinna som spelade ett spel på sin Ipad. (Här är vi tydligen väldigt hippa)

När jag kom fram fick jag lite panik för det bara strömmade folk ur tåget och jag visste inte vart jag skulle gå.

TIllslut så hittade jag området (som låg precis bredvid stationen, bra gjort!) och så gick jag runt och tittade en stund först, sedan så gick jag till Stora scenen för att titta på Johnossi.

Och grabbarna uppfyllde alla mina förväntningar! De är grymma live. Och det bästa är nog ändå att de bara är två stycken, och har kraft för ett helt band!

Efter dem så var det väntan som gällde, i 1,5 timmar på Band of Horses. Under tiden så köpte jag mat, Fish and chips. Ja! jag åt fisk!
Och sedan satte jag mig och väntade, och fy fan vad kallt det var. Trodde att jag skulle blåsa bort, för det blåste isande vindar hela tiden.

När Band of Horses klev upp på scenen så var lyckan komplett.
Att en gäng män i stora skägg kan vara så underbara, det är lite knepigt.
Men jag hann ju inte stanna så länge, eftersom jag var tvungen att passa ett tåg hem.
Detta tåget tog inte samma väg som det på ditvägen.

Jag åkte mot ängelholm, och bytte i Ramlösa. När jag kom dit så var det som att komma till världens ände och jag trodde att jag skulle fastnade där tills imorgon. Men tåget kom efter en stund, så jag satte mig på det tåget och väntade på att få komma hem.

Nu har jag ätit lite, tvättat av mig sminket och satt mig i soffan under mysfilten (och reprisen av fångarna på fortet)

Snart blir det sömn och säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar