Och lite annat också.

27 augusti 2010

Kärlek

Igår natt förklarade jag min kärlek till Landon Pigg, en något kortfattad kärleksförklaring.

Idag tänker jag förklara min kärlek till Band of Horses. Ja, eller till deras musik.
Det är så otroligt vackert, så ibland vet jag inte vart jag ska ta vägen. Här sitter jag nu och lyssnar på deras ljuva stämmor och njuter av att solen skiner in genom mitt fönster och ger hela lägenheten en gulaktig, varm nyans. Det känns okej att hösten har kommit nu.


(Bild från Band of Horses spelning på Malmöfestivalen i tisdags. Det var helt sjukt mycket folk. (Jag står någonstans till vänster om tornet))

Även fast jag i skrivandets stund verkligen längtar hem, och har tröttnat på ensamheten denna vecka inneburit så känner jag mig ganska så nöjd med tillvaron.
Okej, det vore inte helt fel att ha lite sällskap en fin fredagskväll som denna, men allt kan inte vara perfekt. (Fast ett glas vin hade suttit fint)'


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar