Och lite annat också.

08 juli 2010

Opepp

Nu är det så att jag inte kan sova och har nattliga grubblerier.
Självklart består dessa av: Skolan, lägenhet, flytt i allmänhet och arvikafestivalen.

Jag orkar inte ta upp de första punkterna igen. Men för de som inte tröttnat på mitt tjat än kan få höra lite om Arvika:
Jag har ju som sagt vinglat mellan att vilja gå och att inte vilja gå. Just nu ligger jag i diket på sidan: inte vilja gå.
Anledningar:
1. Det är dyrt, och jag ska snart flytta och kan egentligen inte lägga ut pengar på detta.
2. Jag tror inte jag kommer palla campingen. Det är helt enkelt inte jag.
3. Det är väldigt lite band jag vill se, upptäckte jag till min förvåning. Jag har kollat deras spelschema, som är jobbigt värre, och har typ lagt märke till att det är max 3st band som jag verkligen vill se varje dag.
4. Det är väldigt lite band jag vill se, för att upprepa tidigare punkt. Jag tänkte att kanske kan jag köpa endagsbiljett och låna bilen. Men vilken dag ska jag gå? Betala 600kr + bensin för att se ett par band är inte riktigt värt det. Speciellt med tanke på att alla band jag vill se är Svenska och därför inte helt omöjliga att få ett nytt tillfälle att se.
Motargument:
1. Jag har ju sparade pengar. Som jag ska kunna ta av till roliga saker.
2. Men jag kommer spendera ganska lite tid på campingen. Eftersom jag endast ska vara där torsdag-söndag.
3. Kanske är det inte så många band jag vill se. Men det är ju på festivaler man har chansen att upptäcka nya band.
4. Kanske är det inte så många band jag vill se. Men det är ju på festivaler man har chansen att upptäcka nya band. Samt: Endagsbiljett är den perfekta lösningen om jag fortfarande vill se några band och är villig att betala 600kr.

Vilken sida vinner?
Tror nog det är inte vilja åka. Men jag ska fortsätta mina funderingar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar