Och lite annat också.

04 juli 2010

Hässleholm

Jag kom in på Anläggningsingenjörs utbildningen i Hässleholm, och har bestämt mig för att tacka Ja.
Så till hösten blir jag skåning. Lite sådär jobbigt måste jag säga. Känns konstigt att flytta så långt bort.

Idag har jag letat lägenheter och beställt blankett från CSN.
Det där med lägenheter är svårt. Finns en som är liten och billig, men den har kokskåp och tillträde 1:a oktober. Det betyder alltså att jag isåfall inte kommer ha ugn (döda mig) och ingenstans att bo i en månad.
Låter inte så bra.
Iallafall så kommer jag behöva besöka våran vind och leta genom alla mina kartonger med saker, porslin och sånt.
Och ni som känner mig vet att jag älskar att handla saker på loppis och därför har jag X antal kartonger fyllda av saker.

Men tillbaka till nutiden typ. Jag är fortfarande sjuk även fast det börjar ordna upp sig lite nu.
Jag är så inihelvete snuvig, och hostar så jag tror att jag kommer bryta revbenen. Det värsta är att min älskade hostmedicin med morfin börjar ta slut, då finns det ingen idé kvar att leva.
Idag har jag iallafall orkat städat, vilket jag inte gjort på långe eftersom jag då blev sjuk.


Mamma och Pappa ska på barnkalas sen, då mina kusinbarn fyller 2 respektive 4? vet inte riktigt. Men jag ska inte med, eftersom jag inte kommer palla ett hus fullt av barn. Barn är ju inte riktigt min kopp av te.



Tycker att denna låten passar perfekt idag: Familjen - Det var jag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar