Och lite annat också.

12 juni 2010

Utseende

Bestämde att bloggen skulle ha ett nytt utseende trots att jag aldrig skriver här.
Kanske gör det att jag tycker att bloggandet blir lite roligare. Man får ju hoppas!

I veckan har det varit mycket. I måndags så var jag hos Martina vi gick på tjärnivalen och kollade på Emil Jensen, som för övrigt är sjukt bra live, och upptäckte att han var ju lite bra. (Jag kände att detta krävde en förklaring. Emil skriver väldigt bra och har väldigt roligt mellansnack och pratar nästan mer än han sjunger. Det var ungefär så jag menade med att han var sjukt bra live. Och eftersom jag inte lyssnat på hans musik tidigare så upptäckte jag att inte bara han som person, utan även hans musik var bra.)
Sedan i tisdags så var det ju SÄGs bal. Så vi drog till Sofie vid två eller något efter hon hade fixat frisyr så att Martina kunde sminka henne.
Efter det drog vi till Hammarö och Martina sminkade Sara. Sedan fick vi åka med Saras familj till kroppkärr där de skulle möta upp Elin (för er som undrar så går Sara och Elin i Martinas Volleybolllag, Sofie också för den delen men kände inte att jag behövde säga det då jag umgås rätt mycket med henne.) Hos Elin fick vi snittar (som satt gott i magen då jag och Martina inte hade hunnit äta lunch) och cider.
Sedan åkte vi med Saras familj (utan Sara som åkte gammal och fin bil) till Nöjes för att kolla på alla fina balare.
I onsdags var jag i Mjölby och gjorde tester och gick på "intervju". Det gick sådär, har i alla fall gått vidare till nästa steg.
I Torsdags var det själva studenten. Vi började med att se på Sundsta och Martinas kompis Erika. Sedan köpte vi välbehövlig dricka och gick för att kolla på Älvkullen.
Seriöst, att gå på älvkullens utspring är en pers. Fy i helvete vad mycket folk som ska trängas på väldigt liten yta. Och så visste vi ju inte vem utav Sofie och Sara som skulle springa ut först. Så vi stod självklart på fel ställe...
Men efter det så orkade jag verkligen inte mer. Var helt död och gick runt som en zombie.
Igår, fredag, så skulle vi se Timo Räisänen på stora torget. Det kunde vi ju bara inte missa.
Jag, Malin och Martina drog till Samuel och satt där och drack lite cider (jag mådde riktigt dåligt) och självklart glömde vi tiden.
Så i spöregn fick vi jäkta till stan. Martina hon sprang, men det orkade inte jag och Malin.
Vi kom fram och mitt paraply gick sönder. Så vi dansade i regnet och blev så blöta att mina kläder inte har torkat än. Men det var så sjukt kul!

Sen idag så har jag åkt hem från mitt andra hem: Martinas hus.
Jag har bakat marknadsnougat och funderar på om jag ens orkar resa mig ur min stol.

(Bilder kanske kommer sen, om jag orkar)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar