Och lite annat också.

21 april 2010

Den här veckan (eller den senaste tiden)

Har jag bara gjort en sak, eller nej två saker som båda skulle leda till en sak kan man säga.

Antar att det inte är någon hemlighet längre!

Idag hade jag kl 10.00 teoriprov. Jag var så nervös innan att jag skakade.
Provet gick fin fint, klarade det utan egentliga problem. På fina 61 av 65. (Ja, jag skryter om det)

Sedan kl 11.30 så hade jag uppkörning. Vilket jag failade på katastrofalt!
Jag var ännu mer nervös för detta än för provet. Jag menar, jag har inga problem alls med prov egentligen... föredrar prov framför andra typer av bevis på kunskap. T ex som att köra bil.

Fy faaaaan. Säger jag bara!

Det värsta med det hela att det jag inte fick godkänt på är sånt som jag kan, det vet jag! Bara det att mina nerver är ett helvete. Trodde nog aldrig att jag skulle klara det heller.


Jag var i alla fall gryymt ledsen efteråt. Mamma fick hämta mig på trafikskolan.

Väl hemma gick det över rätt fort, med andra ord så kom det inte som någon chock.

Pappa kom hem, lämnade släpkärran. Så säger han: jag ska till krontorp. Ska du hänga med?
Det är ett av hans jobbs bergtäcktsområden.
Så jag följde med, hade ju inget bättre för mig och ville skingra tankarna.

Så vi åkte dit (mitt ute i ingenstans) Vi skulle mäta lite höjder till snubben som spränger.
Så jag fick testa på mitt, möjligtvis, blivande yrke: Anläggningsingenjör!
Det var ganska roligt, inte för att jag gjorde så mycket. Hjälpte till att bära och gick runt och titta på utsikten.

Nu blev detta ett långt och ointressant inlägg.

Ska bara upprepa mina tidigare observationer: Whip It! Var seriöst en grym film tycker jag!
Åååh, han var så sjukt, sjukt söt. Jag dog lite vid undervattensscenen. Landon Pigg heter han i alla fall.
Han vore minsann nått!

Nu ska jag fördriva lite tid. För inatt får jag vara uppe och imorgon får jag sova!

Inget mer plugg i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar