Och lite annat också.

03 februari 2010

Magsjukan

Det här inte roligt. Igår var jag ledig, jag skulle till Karlstad och fika med Martina och min gamla lärare Victoria.
Jag vaknade på morgonen och min mage betedde sig förfärligt konstigt, men jag tänkte att det är väl bara nått jag ätit eller så. Så jag gick iväg till bussen och åkte till Karlstad.
Magen var fortfarande konstig, men tänkte att det går väl över.

Men en timme eller så in på fikat så satte det igång. Jag hade gått och fått magsjukan, av alla åkommor man kan få så väljer jag den. Inte mysigt.

Jag är mycket stolt över att jag klarade en bussresa hem, och sedan en bilfärd från stationen.

Varför kan jag inte få vara ledig och frisk? Förra veckan då var jag ledig på onsdagen, men då gick jag och blev genom förkyld och låg i feber hela dagen.
Och igår så fick jag magsjukan.

Nu mår jag bättre, men att hänga tvätt det var tydligen en överkurs.

Inget jobb imorgon heller. 48 timmar säger man ju. Vi får väl se om jag orkar på fredag.

Nattinatti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar