Och lite annat också.

10 februari 2010

Arbetslös

Nu är jag arbetslös, eller egentligen from fredag... Men eftersom det inte fanns något jobb kvar till mig, och jag fick valet: Ta samtal eller gå hem, så gick jag hem.
Lämnade mitt vackra kort och tömde min blåa låda.

Tänkte att det var dags för ett lite nyttigt inlägg. Eller så är det bara så att jag vill skriva av mig lite.
Som sagt, idag slutade jag på mitt jobb. Slängde iväg ett mail till alla och sedan gick jag. Typ. Det känns bra, men lite vemodigt. Det är många jag kommer sakna. Men så är det här i livet.

På fredag ska jag och Emma i alla fall fira lite tror jag, jag ska fira i alla fall. (på fredag ska jag även till körskolan tror jag för jag orkar nog inte imorgon)
Så nu är det dags att ta itu med körkortet, ordentligt. Har börjat plugga teori (det måste vara bland det tråkigaste som finns) och ska väl som sagt bege mig till körskolan och prata lite och se hur jag kan göra detta på snabbast möjliga sätt.

För när det är avklarat så åker jag till Göteborg på obestämd tid och bor hos min syster ett tag.
Sedan får jag förhoppningsvis jobb, och sedan egen lägenhet. Och så bor jag där och lever lycklig i alla mina dagar. Typ.
Nu till annat onyttigt!

Sydde mig ett, enligt mig, mycket sött pannband häromdagen. Jag kom på att jag aldrig kan ha toffs, eftersom jag måste ha mössa när det är så kallt. Så då letade jag upp ett svart sammetstyg och voilá:






Sedan igår bestämde jag mig för att sy en jacka från det nya nummret av Burda.

Såhär fint var mönsterpappret:

Mindre roligt


Sovdags!
Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar