Och lite annat också.

20 december 2009

Pepparkakshusbak

Idag har det bakats för fulla muggar i Lennströms hus.
Vi började vid tolv och vid åtta ungefär hade jag och mamma städat klart.

Det var fullt i folk i vårt kök idag.
Min farmor och farfar, min faster och hennes man, min kusins fru och deras två barn och sedan kom även min kusin och jag, mamma och pappa då.

Fast, alla bakade inte.

Men det blev iallafall fyra små pepparkaks hus för min del, som nu pryder min lilla rosa byrå.


Imorgon blir det jobb igen då. Fast det blir ju inte som vanligt då jag ska jobba länge de tre kommande dagarna. Jobbar ju egentligen bara 6 timmar om dagen då jag är anställd på 75% men denna vecka blir det 7,5 timmar istället. Börjar 11.00 slutar 19.15. Fy fan vad jag kommer vara slut när jag kommer hem.

Vädret ute gör det ju lite svårt att cykla. Så jag måste ta stadsbussen til stationen. Och den går 9.20. Bussen till Karlskoga går 10.05. Så det blir en halvtimmes väntan på stationen. Mycket roligt.
Och jag är inte hemma förrän 20.05 imorgon kväll. Jippie!

Men imorgon kommer min syster hem, det är roligt, och det är bara några dagar kvar till jul. Och jul innebär ledighet i några dagar. Gud så skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar