Och lite annat också.

15 september 2009

Mando Diao-High Heels

Den låten är allt som krävs ibland. Jag kan ha den värsta dagen någonsin, och så kommer den låten, då förändras allt.
Ingenting slår Gustav Norén när han sjunger den.
Jag blir... ja vad blir jag egentligen när jag hör den? Vad är rätt ord?
Upphetsad? nja det var väl att ta i. Men det är fan inte långt ifrån alltså.
Jag kommer inte på något annat ord som passar.

Och här sitter jag nu, med ett leende på läpparna och lyssnar till de ljuvliga stämmorna från den mannen. Härliga kväll!


Sömn igen då?
Jag är trött på mitt liv. Vad gör jag egentligen? Sover, äter och ser på film. Fast äter gör jag ju knappt. Det är för jobbigt att fixa mat. Lat är jag.
Ge mig lite ork någon?
Ge mig något som förgyller mitt liv. Skulle sitta fint en tisdagskväll som denna nu när ljuvliga stämmorna har tagit slut.

Imorgon ska jag till Karlstad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar