Och lite annat också.

22 september 2009

But I guess I'll have to settle for a few brief moments

Gårdagen var en bra dag, lika så dagen idag.
Var på möte igår, det gick bra, inga konstigheter där inte. Sedan fick jag ju lov att cykla hem i vindens fart för att packa om väskan eftersom jag skulle spendera natten hos Martina.
Det gjorde jag bra, hade en halvtimma på mig hemma. Och sedan bar det av mot Karlstad.

Gick först till min gamla skola för att se hur de klarade sig utan mig. Och till min besvikelse så klarade de sig bra. Men fick i alla fall träffa Victoria, väldigt snabbt men hann få mig en go kram och så tyckte vi att det skulle sitta fint med en fika tillsammans med Martina någon dag.
Fick också en glimt av skolans bebis-mage. Det känns som om det alltid finns minst en bebis-mage där. Den var söt!
Hade också ett långt samtal med den föredetta rektorn, det var kanske inte jätte givande. Och så fick jag träffa min gamla textillärare.
Och självklart Emelie, som jag visste skulle dit och hälsa på.
Det var ett bra besök, ska allt se till att ta mig dit igen. Saknar lite att vara där faktiskt, konstigt nog.

Sedan begav jag mig hem till Martina. Fick leka ordentligt med Frostis när jag kom dit, jag passade på när Martina lagade mat.
Sedan blev det massa film och kladdkake-bakande som det brukar bli.
Sedan på kvällen så kom Malin förbi. Det blev långt deep-talk med henne i vardagsrummet medan Martina och Frostis sov på mattan.
Mysigt värre var det. Och givande, som vanligt. Alltid skönt att få prata om allt och inget.
Vid två eller så började Malin sin färd hem till henne för då tyckte vi att Martina kunde få lägga sig i sängen och sova istället.

Så i morse, i förmiddags menade jag, när vi vaknade så bestämde vi oss för att det skulle bli lite shopping.
Så vi tog sällskap med Malin in till stan. Vi tog en svindyr fika, som visserligen var god men samtidigt så ruinerade den mig.
Det blev allt lite nya kläder för både Malin och Martina. Själv hittade jag självklart ett par skor. Inget ovanligt där. Men de får vänta tills jag har lite mer pengar, vi får se vad min helg i Göteborg ger också.
För till helgen är det min tur att göra av med pengar. Vad härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar