Och lite annat också.

28 september 2009

Bra helg!

Det har varit en bra helg, en mysig helg.
Mamma och jag åkte till Göteborg i fredagseftermiddag. Kom fram vid nio och begav oss då till Emma, där skulle vi äta lite. Det blev lite sent, men så blir det ibland.

Sen lördag morgon ringde Emmas klocka tidigt, typ halv åtta. Men jag gick inte upp då, jag låg och drog mig länge. Vi skulle iallafall in till stan tidigt så vi skulle hinna med allt.
Först på listan var: någon slags gargesale. Det var iallafall bord uppställda med massa saker och kläder till väldigt bra priser.
Det roligaste var ju Weekday och Monkis bord, där man kunde göra mycket bra fynd. Det blev en klänning, en hög kjol och ett par byxor för 100 kr. Kan inte bli så mycket bättre.
Sedan så gick vi lite på stan, mamma och Emma handlade som vanlig te i den lilla butiken vid saluhallen.
Nästa hållplats var helgens höjdpunkt: Bok & biblioteksmässan! Det var väldigt mycket folk, väldigt mycket. Men det var mysigt. Jag köpte 10 böcker. Alltid bra att ha. Så nu har jag läsning att ägna mig åt iallafall.
Sedan var vi slut, så slut. Det är ganska jobbigt att gå därinne släpandes på alla böcker.
Kvällen bar med sig en middag på en restaurang på Linnégatan. Det var också väldigt mysigt.
Nästa var då sängen, eller i mitt fall Klippan soffan.

Söndagen började med en ordentlig frukost, för alla utom mig (som vanligt). Sedan så var det stan som gällde igen. Jag hade ju massa pengar kvar, och så kan man ju inte ha det.
Det blev en del handlat, det mesta var ganska onödigt. Men inte allt: jag köpte en tröja som jag faktiskt behövde och Emma t ex köpte sig en skinnjacka på Carlings, jag njöt mest av personalen där. Hrm.
Sist väntade en tågresa hem. Det var jobbigt, jag ville bara lägga mig i min säng och vila mina små stackars ben.

(Inga skor köpte jag heller. Här kan man vara stolt)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar