Och lite annat också.

11 september 2009

And to know you is hard and we wonder

Flitiga Lisa (är namnet på en blomma tror jag) har jag faktiskt rätt att kalla mig idag tycker jag.
Plockade återigen ordning i rummet, eftersom jag är bäst på att stöka ner. Sedan rensade jag lådorna i mitt sminkbord, det behövdes. Hittade en mycket, mycket gammal mascara som inte luktade så trevligt - papperskorgen för den.
Sedan när jag ändå var i de kretsarna, städning alltså, så bestämde jag att jag skulle vara snäll mot mina föräldrar och städa resten av huset också. Inte källaren dock, det är därifrån alla spindlar kommer.
Så jag tog ut alla mattor och skakade och piskade tills jag var helt slut. Nästa steg var dammsugare, och ja ni förstår väl förloppet.
Det är iallafall mycket, mycket renare hemma och lite glada blev de nog över att de slapp göra det själva.
Sedan så klippte jag också gräset, eller löven kanske jag ska säga (jäkla höst). Mycket bra Sofia!

Jag letade också fram information om de där skolorna, fick dock inte fram allt så jag knåpade ihop ett litet mail och skickade. Förhoppningsvis kommer svaret före kl 13 på måndag, då jag ska på nästa möte med min jobbcoach.
Och alldeles nyss, typ kl 22 så sökte jag två stycken jobb. Bra, mycket bra!

Jag är nöjd över min dag, den kunde ju självklart ha varit bättre. Typ att jag drack diverse alkoholhaltiga drycker med mina vänner istället för att söka jobb. Men nu blev det inte så.

Imorgon så kommer jag troligen träffa Malin och Jennie för något bus. Ska bli härligt!
foto: Malin eller Jennie

Men först, tidigt, så ska det bli loppisrunda med mamma. Det var längesedan nu, de har ju stängt under sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar